Niezależnie od tego czy nasze biuro znajduje się w biurowcu, czy może w naszym domu, dobra organizacja miejsca pracy potrafi widocznie wpłynąć na naszą produktywność. Tak samo panujący w nim chaos i brak potrzebnych akcesoriów może doprowadzić do stresu i problemów ze skupieniem. Dlatego właśnie tak istotne jest odpowiednie wyposażenie biura i wprowadzenie w nim porządku. Jakie akcesoria będą do tego niezbędne? Odpowiadamy!
Aby zapanować nad chaosem w dokumentach niezbędne nam będą wszelkiego rodzaju teczki i segregatory. Warto zadbać o odpowiednią ich ilość, dzięki czemu łatwo zorganizujemy dokumentację. Świetnie sprawdzą się do tego segregatory Herlitz lub segregatory Tamto. Najlepiej jeśli teczki i segregatory będą miały różne kolory, dzięki czemu będziemy mogli podzielić je na kategorie. Odrębne kategorie pozwolą na szybkie wyszukanie potrzebnych w danym momencie dokumentów.
Kolejne akcesoria, bez których nie uda nam się zaprowadzić w biurze porządku. Zszywacz (np. zszywacz Tetis) pozwoli nam spiąć ze sobą cały plik dokumentów, który następnie będziemy mogli umieścić w foliowej koszulce, która znajdzie się w odpowiednim segregatorze lub teczce. Jeśli nie korzystamy z zszywacza, prędzej czy później znajdziemy się wśród fruwających i mieszających się ze sobą kartek.
Kupując akcesoria biurowe nie możemy zapomnieć o podstawowym elemencie, czyli długopisach. Najlepiej zaopatrzyć się od razu w hurtową ilość, ponieważ długopisy lubią się gubić, a korzystamy z nich na co dzień. Oprócz niebieskich i czarnych długopisów przydadzą nam się również kolorowe cienkopisy (np. cienkopisy Staedtler). Będziemy mogli zaznaczać nimi istotne informacje w dokumentach, a także sporządzać ważne notatki. W każdym biurze niezbędne są także markery, które wykorzystamy opisując teczki z dokumentami oraz na specjalnej tablicy z odrywanymi kartkami. W tym przypadku najlepiej postawić na wodoodporny marker Granit.
Oprócz podstawowych, wymienionych wyżej akcesoriów, w każdym biurze powinny się znaleźć kołonotatniki. Będziemy mogli prowadzić w nich uporządkowane, dłuższe notatki lub planować konkretne zadania. Warto również zaopatrzyć się w niewielkie, kolorowe karteczki do sporządzania szybkich i ważniejszych notatek. Dobrze jest kupić także spory kalendarz ścienny oraz zegar. W niektórych biurach niezbędna jest też niszczarka do dokumentów.