Materiały szkolno-biurowe towarzyszą nam codziennie. Nie zawsze zwracamy na nie uwagę i zazwyczaj zauważamy dopiero ich brak. Problem zaczyna się, kiedy potrzebujemy coś szybko zapisać, naszkicować, odnaleźć ważne dokumenty przed wyjściem na spotkanie czy zakleić paczkę taśmą przed wizytą na poczcie. Kto, by pomyślał, że wyprawka papierniczo-biurowa przyda się także w mieszkaniu? Sprawdź, o jakich przyborach warto pamiętać, gdy wprowadzasz się do nowego miejsca lub zauważasz braki w swoich produktach biurowych!
To jedna z podstawowych kategorii, jednak tak często o niej zapominamy. Bieganie po mieszkaniu i szukanie długopisu lub ołówka nie należy do przyjemnych czynności. Dlatego warto zadbać o to, aby mieć te produkty w odpowiedniej ilości pod ręką. Świetnym pomysłem jest stworzenie miejsca, np. na biurku, w którym pojawi się specjalny organizer lub stojak na wszystkie akcesoria piśmiennicze. Warto umieścić w nim: długopisy w czarnym oraz niebieskim kolorze, ołówki (np. ołówek automatyczny Staedtler lub ołówek Pelikan), markery (np. Pilot czy Pelikan marker), a także zakreślacze. Te używane najczęściej możemy zakupić w większej ilości i wyznaczyć na nie miejsca w kilku pomieszczeniach, tak aby zawsze mieć je pod ręką.
Segregatory są podstawą w organizacji nie tylko biur, ale równie doskonale sprawdzają się do przechowywania dokumentów w domu. Możemy porządkować w ten sposób rachunki, stare umowy czy świadectwa pracy, czyli wszystkie dokumenty, które musimy przechowywać. Klienci najczęściej wybierają segregator Idest, Tamto lub Herlitz. Te modele spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających osób.
Podczas organizacji przydadzą się również koszulki na ważniejsze dokumenty, aby umieścić je najpierw w koszulkach przed wpięciem do segregatora, co zapobiegnie ich uszkodzeniu. Warto zdecydować się także na skoroszyty i teczki, które pozwolą dodatkowo pogrupować dokumenty dotyczące tych samych spraw. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup większej ilości akcesoriów, tak aby zawsze mieć zapasowy segregator, skoroszyty i koszulki.
Większość ludzi uwielbia notować na karteczkach. To doskonały sposób na szybkie notatki podczas rozmowy telefonicznej czy przypominajki, które możemy umieścić w łatwo dostępnym podręcznym miejscu. Świetnie sprawdzą się zarówno karteczki samoprzylepne, jak i klasyczny bloczek (np. kostka notes Herlitz). Jeśli zdarza się nam zapisywać więcej informacji, to doskonałym rozwiązaniem będzie zakup notatnika czy zeszytu. Możemy zdecydować się na brulion w twardej oprawie i przeznaczyć go na dowolne uwagi czy notatki np. dotyczące finansów bądź terminów spotkań czy innych spraw.
Nie możemy zapomnieć także o taśmach klejących. To jeden z tych elementów, zaraz po długopisach, którego potrzebujemy bardzo często, a jednocześnie trudno go zastąpić innym produktem. Warto zakupić kilka rodzajów taśm o różnym przeznaczeniu. Dobrym wyborem jest zestaw składający się z: klasycznej bezbarwnej taśmy biurowej, szarej szerokiej taśmy pakowej i taśmy dwustronnej (np. taśma samoprzylepna dwustronna Scotch).