Aby nasze biuro było funkcjonalne, musimy zaopatrzyć się w odpowiednie akcesoria. Właściwie skompletowane artykuły papiernicze zapewnią nam wygodę i ułatwią pracę. Przyspieszą także codzienne obowiązki i pozwolą zachować przejrzystość i porządek w ważnych dokumentach. Jakie więc akcesoria są niezbędne w każdym biurze?
W nowoczesnym biurze, w dzisiejszych czasach, nie da się funkcjonować bez komputera. Ciężko byłoby również znaleźć tego typu miejsce bez drukarki, czy nawet kserokopiarki. Tworzymy wielostronicowe projekty i raporty, a także różne dokumentacje. Oprócz wyżej wymienionych, podstawowych sprzętów, w każdym biurze powinny znaleźć się takie elementy jak: zszywacz (np. niezawodny i elegancki zszywacz Tetis), dziurkacz oraz gilotyna do papieru. Przydatne mogą być także nożyczki, spinacze oraz taśmy klejące.
Nie możemy wyobrazić sobie biura bez ryz papieru oraz przyborów do pisania i zakreślania. W szufladach mebli biurowych powinny znaleźć się wszelkiego rodzaju ołówki, długopisy, a także cienkopisy w różnych kolorach. Mając je zawsze pod ręką, będziemy mogli wprowadzić szybkie poprawki w dokumentach, raportach czy projektach. Przydadzą się również do sporządzania krótkich notatek, a także do wpisywania najważniejszych rzeczy w kalendarzu. Niezbędne są również kolorowe markery, np. mazaki Sharpie, którymi możemy pisać po różnych powierzchniach i materiałach, np. tablicy biurowej. Do uporządkowanego zapisywania myśli oraz informacji, które mogą nam uciec, idealnie sprawdzi się kołozeszyt z przekładkami. Małe karteczki, które zwykle wykorzystuje się w tym celu, bardzo łatwo zgubić.
Aby nasze biuro mogło sprawnie funkcjonować, ważne jest zachowanie porządku oraz przejrzystości w dokumentach. Aby nie tracić cennego czasu na przeszukiwanie stert papieru w poszukiwaniu tego, w danym momencie, najważniejszego, niezbędne są akcesoria do przechowywania. W większych biurach bardzo ciężko obejść się bez dużych segregatorów. Do stworzenia praktycznego archiwum najlepiej sprawdzą się te pojemne i kolorowe (np. segregator Tamto lub segregator Idest), z wymiennymi etykietami oraz w różnych rozmiarach. Papiery segregujmy tematycznie i ułóżmy je na półkach alfabetycznie. Jest to najlepszy i najbardziej praktyczny sposób na przechowywanie dużej ilości dokumentów. Zaopatrzmy się także w hurtowe ilości foliowych koszulek oraz kolorowych znaczników do kartek, które na pewno nam się przydadzą.